Vožnja po cestah EU z vašim E-skirojem ali kolesom: Vodnik po lokalni zakonodaji
Električni skiroji in električna kolesa (e-kolesa) so postali priljubljeni po vsej Evropi, vendar se zakoni razlikujejo v vsaki državi. Pomembno je, da vozniki poznajo lokalna pravila – od omejitev hitrosti in omejitev moči do zahtev glede čelad in kje se lahko vozite.

Predpisi za električne skiroje in električna kolesa v državah EU (Posodobitev 2025)
Električni skiroji in električna kolesa (e-kolesa) so postali priljubljeni po vsej Evropi, vendar se zakoni v vsaki državi razlikujejo. Pomembno je, da vozniki poznajo lokalna pravila – od omejitev hitrosti in moči motorja do zahtev glede čelad in dovoljenih območij za vožnjo. Spodaj je posodobljen pregled predpisov za leto 2025 v vseh državah EU, predstavljen v priročni tabeli, ki ji sledijo povzetki po državah. Ta vodnik se osredotoča na tipične zasebne stoječe e-skiroje in standardna e-kolesa s pedali (do 25 km/h, 250 W). (Opomba: Hitrejša e-kolesa ali druga motorizirana vozila so lahko predmet dodatnih zahtev glede dovoljenj, zavarovanja ali opreme, ki tukaj niso podrobno opisane.)
Vedno imejte v mislih, da imajo lahko mestne oblasti dodatna pravila (zlasti za e-skiroje), zato ta vodnik uporabite kot splošno usmeritev in preverite morebitne lokalne razlike. Vozite varno in spoštljivo, kamor koli greste!
Pregled pravil EU
Država | Vrsta vozila | Najv. hitrost (km/h) | Najv. moč motorja (W) | Varnostne zahteve |
---|---|---|---|---|
Avstrija | Električni skiro | 25 | 600 | Čelada obvezna za mlajše od 12 let; zavarovanje ni potrebno |
Avstrija | Električno kolo | 25 | 250 | Čelada obvezna za mlajše od 12 let; obravnava se kot kolo (brez zavarovanja/dovoljenja) |
Belgija | Električni skiro | 25 | N/A | Najnižja starost 16 let; čelada ni obvezna (priporočljiva); zavarovanje ni potrebno |
Belgija | Električno kolo | 25 | 250 | Čelada ni obvezna; šteje za kolo (brez zavarovanja/dovoljenja) |
Bolgarija | Električni skiro | 25 | N/A | Čelada obvezna za mlajše od 18 let; zavarovanje ni potrebno |
Bolgarija | Električno kolo | 25 | 250 | Čelada obvezna za mlajše od 18 let na javnih cestah |
Hrvaška | Električni skiro | 25 | 600 | Čelada obvezna za vse; zavarovanje ni potrebno |
Hrvaška | Električno kolo | 25 | 250 | Čelada obvezna za mlajše od 16 let; sicer obravnavano kot kolo |
Ciper | Električni skiro | 20 | N/A | Čelada obvezna za vse voznike |
Ciper | Električno kolo | 25 | 250 | Čelada obvezna za vse kolesarje |
Češka republika | Električni skiro | 25 | 250 | Čelada obvezna za mlajše od 18 let; zavarovanje ni potrebno |
Češka republika | Električno kolo | 25 | 250 | Čelada obvezna za mlajše od 18 let; dovoljenje/zavarovanje ni potrebno |
Danska | Električni skiro | 20 | N/A | Čelada obvezna za vse voznike; zavarovanje ni potrebno |
Danska | Električno kolo | 25 | 250 | Čelada ni obvezna (priporočljiva); dovoljenje/zavarovanje ni potrebno |
Estonija | Električni skiro | 25 | 1000 | Čelada obvezna za mlajše od 16 let; odraslim priporočljiva; brez zavarovanja |
Estonija | Električno kolo | 25 | 250 | Čelada obvezna za kolesarje mlajše od 16 let |
Finska | Električni skiro | 25 | 1000 | Čelada ni obvezna (priporočljiva); zavarovanje ni potrebno |
Finska | Električno kolo | 25 | 250 | Čelada ni obvezna (zakonsko priporočljiva) |
Francija | Električni skiro | 25 | N/A | Čelada ni obvezna (priporočljiva); potrebno zavarovanje |
Francija | Električno kolo | 25 | 250 | Čelada obvezna za mlajše od 12 let; brez zavarovanja/dovoljenja za standardna e-kolesa |
Nemčija | Električni skiro | 20 | 500 | Čelada ni obvezna; potrebno zavarovanje & registrska tablica |
Nemčija | Električno kolo | 25 | 250 | Čelada ni obvezna; e-kolesa 25km/h obravnavana kot kolesa (brez reg./zavarovanja) |
Grčija | Električni skiro | 25 | N/A | Čelada obvezna za vse voznike |
Grčija | Električno kolo | 25 | 250 | Čelada ni obvezna za standardna kolesa/e-kolesa |
Madžarska | Električni skiro | N/A | N/A | Ni posebej urejeno (zakonodaja v pripravi) |
Madžarska | Električno kolo | 25 | 250 | Čelada ni obvezna; obravnava se kot navadno kolo |
Irska | Električni skiro | 20 | 400 | Čelada ni obvezna; brez zavarovanja; najnižja starost 16 let |
Irska | Električno kolo | 25 | 250 | Čelada ni obvezna; obravnava se kot kolo (brez reg./dovoljenja) |
Italija | Električni skiro | 20 | N/A | Čelada obvezna za vse; potrebno zavarovanje & registrska tablica |
Italija | Električno kolo | 25 | 250 | Čelada ni obvezna (priporočljiva); standardna e-kolesa obravnavana kot kolesa |
Latvija | Električni skiro | 25 | 1000 | Čelada ni obvezna (priporočljiva); najnižja starost 14 let (dovoljenje potrebno za mlajše od 18 let) |
Latvija | Električno kolo | 25 | 250 | Čelada obvezna za kolesarje mlajše od 12 let |
Litva | Električni skiro | 20 | 1000 | Čelada obvezna za mlajše od 18 let (in za odrasle na cesti) |
Litva | Električno kolo | 25 | 250 | Čelada obvezna za kolesarje mlajše od 18 let |
Luksemburg | Električni skiro | 25 | 250 | Čelada ni obvezna (priporočljiva); zavarovanje ni potrebno |
Luksemburg | Električno kolo | 25 | 250 | Čelada ni obvezna; obravnava se kot kolo |
Malta | Električni skiro | 20 | N/A | Čelada ni obvezna (močno priporočljiva); potrebna registracija & zavarovanje; najnižja starost 16 let |
Malta | Električno kolo | 25 | 250 | Ni splošne obveznosti nošenja čelade; e-kolesa obravnavana kot kolesa |
Nizozemska | Električni skiro | 25 | N/A | Čelada obvezna; potrebna tipska odobritev & zavarovanje |
Nizozemska | Električno kolo | 25 | 250 | Čelada ni obvezna; standardna e-kolesa obravnavana kot kolesa |
Poljska | Električni skiro | 20 | N/A | Čelada ni obvezna (priporočljiva); dovoljenje potrebno za mlajše od 18 let |
Poljska | Električno kolo | 25 | 250 | Čelada ni obvezna; standardna e-kolesa obravnavana kot kolesa |
Portugalska | Električni skiro | 25 | N/A | Čelada ni obvezna (priporočljiva); zavarovanje ni potrebno |
Portugalska | Električno kolo | 25 | 250 | Čelada ni obvezna; e-kolesa kot kolesa (brez reg./dovoljenja) |
Romunija | Električni skiro | 25 | 500 | Čelada obvezna za mlajše od 16 let; zavarovanje ni potrebno |
Romunija | Električno kolo | 25 | 250 | Čelada ni obvezna (čelada priporočljiva) |
Slovaška | Električni skiro | 25 | N/A | Čelada ni obvezna (priporočljiva; za mlajše od 15 svetovana) |
Slovaška | Električno kolo | 25 | 250 | Čelada obvezna za kolesarje mlajše od 15 let (brez kazni) |
Slovenija | Električni skiro | 25 | 250 | Čelada obvezna za mlajše od 18 let |
Slovenija | Električno kolo | 25 | 250 | Čelada obvezna za kolesarje mlajše od 15 let |
Španija | Električni skiro | 25 | N/A | Pravila za čelado se razlikujejo po mestih (npr. obvezna v Barceloni); ni nacionalne zahteve za zavarovanje |
Španija | Električno kolo | 25 | 250 | Čelada obvezna za mlajše od 16 let (in za odrasle izven mest); e-kolesa obravnavana kot kolesa |
Švedska | Električni skiro | 20 | 250 | Čelada obvezna za mlajše od 15 let; zavarovanje ni potrebno |
Švedska | Električno kolo | 25 | 250 | Čelada obvezna za kolesarje mlajše od 15 let; standardna pravila za e-kolesa |
Povzetki predpisov po državah
Avstrija
V Avstriji so električni skiroji pravno obravnavani podobno kot kolesa. Imajo lahko najvišjo hitrost 25 km/h in motor do 600 W. Najnižja starost za vožnjo je 12 let (mlajši vozniki stari 9–11 let lahko vozijo pod nadzorom ali s posebnim "kolesarskim izpitom"). Čelade so obvezne za otroke, mlajše od 12 let. Vozniki e-skirojev morajo uporabljati kolesarske steze, kjer so na voljo, in ne smejo voziti po pločnikih. Za zasebne e-skiroje ni potrebno dovoljenje ali zavarovanje.
Standardna električna kolesa v Avstriji (pomoč pri poganjanju do 25 km/h in 250 W) se štejejo za kolesa. Ne potrebujejo registracije, zavarovanja ali vozniškega dovoljenja. Kot pri navadnih kolesih morajo vozniki, mlajši od 12 let, med kolesarjenjem nositi čelado. Starejši vozniki e-koles po zakonu niso dolžni nositi čelade, čeprav je to priporočljivo zaradi varnosti.
Belgija
V Belgiji so e-skiroji dovoljeni na javnih cestah do hitrosti 25 km/h. Vozniki morajo biti stari najmanj 16 let. Zakonska obveznost nošenja čelade za uporabo e-skiroja ne obstaja (čelade so močno priporočljive), prav tako ni potrebno zavarovanje za zasebno uporabo. E-skiroji naj se držijo kolesarskih stez ali desne strani ceste in se ne smejo uporabljati na pločnikih. Večja mesta, kot je Bruselj, imajo določena parkirna območja in lahko uveljavljajo dodatna pravila (npr. nižje omejitve hitrosti ali globe za nepravilno parkiranje).
Belgija električna kolesa razvršča v kategorije. Standardni pedelec (največ 25 km/h, 250 W pomoči) se obravnava kot navadno kolo – zakonsko ni potrebno dovoljenje, zavarovanje ali čelada. Močnejša e-kolesa (tako imenovana "motorizirana kolesa" do 1000 W) ali hitra kolesa s pedali (do 45 km/h) spadajo pod predpise za mopede (zahtevajo registracijo, čelado in najnižjo starost 16 let), vendar tipični kupec e-kolesa uporablja standardni model 25 km/h brez posebnih zahtev, razen običajnih pravil za kolesa.
Bolgarija
Bolgarija dovoljuje električne skiroje na cestah z omejitvijo hitrosti do 50 km/h, pri čemer je najvišja hitrost e-skiroja 25 km/h. Najnižja starost za voznike e-skirojev je 14 let, mlajši od 18 let pa morajo nositi čelado. Vožnja po pločnikih ali avtocestah je prepovedana. Za e-skiroje ni potrebno zavarovanje ali registracija. Nekatera mesta v Bolgariji lahko uvedejo dodatne omejitve ali določijo posebne cone za uporabo e-skirojev, zato morajo biti vozniki pozorni na lokalne oznake.
Električna kolesa v Bolgariji se obravnavajo kot kolesa, če izpolnjujejo standard EU (pomoč do 25 km/h, 250 W). Zahteva po dovoljenju ali zavarovanju ne obstaja. Kot pri e-skirojih morajo kolesarji, mlajši od 18 let, med vožnjo po javnih cestah nositi čelado. Ponoči ali ob slabi vidljivosti morajo kolesarji zaradi varnosti uporabljati luči in odsevno opremo.
Hrvaška
Hrvaška je leta 2022 uvedla posebne predpise za e-skiroje. E-skiroji lahko vozijo do 25 km/h in imajo moč do 600 W, vozniki pa morajo biti stari najmanj 14 let. Čelade so obvezne za vse voznike e-skirojev ne glede na starost. E-skiroji naj uporabljajo kolesarske steze, kjer so na voljo; sicer lahko vozijo po cestah z omejitvijo hitrosti do 50 km/h, pri čemer se držijo desne strani. Vožnja po avtocestah ali hitrih cestah je prepovedana, na pločnikih pa je dovoljena le s hitrostjo hoje (6 km/h), kjer je to izrecno dovoljeno. Za osebne e-skiroje ni potrebno zavarovanje ali registracija.
Na Hrvaškem se standardna e-kolesa (25 km/h, 250 W) štejejo za kolesa. Kolesarji, mlajši od 16 let, morajo po zakonu med vožnjo po cesti nositi čelado. Za e-kolesa, ki ustrezajo standardni definiciji, ni potrebna licenca ali zavarovanje. E-kolesa morajo upoštevati enaka cestna pravila kot navadna kolesa, vključno z uporabo kolesarskih stez in luči ponoči, vozniki pa naj v razmerah slabe vidljivosti nosijo odsevna oblačila.
Ciper
Ciper omejuje hitrost e-skirojev na 20 km/h in zahteva, da so vozniki stari najmanj 14 let. Čelade so obvezne za vse voznike e-skirojev. E-skiroji so dovoljeni na kolesarskih stezah in cestah z omejitvijo hitrosti do 30 km/h, vendar se ne smejo uporabljati na pločnikih ali območjih, namenjenih pešcem. Vožnja e-skiroja s hitrostjo hoje (do 10 km/h) je dovoljena v določenih conah za pešce, če to dovoljujejo lokalne oznake. Za zasebne e-skiroje ni potrebno zavarovanje ali dovoljenje.
Za električna kolesa je Ciper leta 2022 uvedel splošni zakon o čeladah – vsi kolesarji (ne glede na starost) morajo med vožnjo nositi kolesarsko čelado. Standardna e-kolesa (do 25 km/h, 250 W) ne potrebujejo dovoljenja ali registracije in se glede uporabe cest obravnavajo enako kot običajna kolesa. E-kolesa naj se držijo kolesarskih stez ali ceste, kjer je to primerno, in niso dovoljena na avtocestah. Priporočljivo je uporabljati luči in odsevno opremo med kolesarjenjem, zlasti po temi, v skladu s splošnimi pravili o varnosti pri kolesarjenju.
Češka republika
Češka republika električne skiroje uvršča pod podobna pravila kot kolesa. E-skiroje lahko uporabljajo vozniki, stari 15 let ali več (mlajši vozniki jih lahko uporabljajo na območjih brez prometa ali pod nadzorom). Najvišja konstrukcijska hitrost je 25 km/h, motorji pa so omejeni na 250 W (če je bil skiro naknadno opremljen z močnejšim motorjem do 1000 W, še vedno ne sme preseči 25 km/h). Uporaba čelade je obvezna za vse, mlajše od 18 let, ki vozijo e-skiro, medtem ko odrasli niso dolžni nositi čelade (vendar je priporočljivo). Vozniki e-skirojev naj uporabljajo kolesarske steze; če teh ni na voljo, lahko vozijo po cestah v naseljenih območjih (držijo naj se cest z nižjimi omejitvami hitrosti). Vožnja po pločnikih ni dovoljena. Za standardne e-skiroje ni potrebno zavarovanje ali registracija.
Električna kolesa v Češki republiki sledijo standardu EU – pedeleci do 25 km/h in 250 W se štejejo za kolesa. Za vožnjo ni potrebno dovoljenje ali zavarovanje. Kolesarji, mlajši od 18 let, morajo po zakonu med kolesarjenjem po javnih cestah nositi čelado. Od voznikov se pričakuje, da upoštevajo običajne prometne predpise za kolesa, kar pomeni uporabo kolesarskih stez, kjer je to mogoče, in opremljanje kolesa z lučmi in odsevniki za nočno vožnjo. E-kolesa, ki presegajo standard (višja hitrost ali moč), bi se obravnavala kot mopedi in bi zahtevala registracijo ter vozniško dovoljenje.
Danska
Danska dovoljuje električne skiroje (lokalno imenovane "majhna motorizirana vozila") z najvišjo hitrostjo 20 km/h. Najnižja starost za vožnjo je 15 let (mlajši otroci lahko vozijo pod nadzorom odrasle osebe). Od januarja 2022 Danska zahteva, da vsi vozniki e-skirojev nosijo kolesarsko čelado. E-skiroji naj uporabljajo kolesarske steze in upoštevajo prometna pravila za kolesarje; niso dovoljeni na pločnikih ali ulicah za pešce. Skiroji morajo imeti ves čas (podnevi in ponoči) prižgane luči (spredaj belo in zadaj rdečo) ter odsevnike na straneh. Za zasebne e-skiroje na Danskem ni obveznega zavarovanja in registracija ni potrebna.
Električna kolesa so na Danskem zelo pogosta in se obravnavajo kot navadna kolesa, če izpolnjujejo običajna merila (pomoč do 25 km/h, 250 W). Zakonska obveznost nošenja čelade za kolesa/e-kolesa ne obstaja (uporaba čelade je spodbujana, vendar za odrasle ni zakonsko zahtevana). Za standardna e-kolesa ni potrebno dovoljenje ali zavarovanje. Danska kolesarska infrastruktura je obsežna, zato naj vozniki e-koles uporabljajo kolesarske steze ter upoštevajo splošna kolesarska pravila in bonton. Hitrejša e-kolesa (speed pedelecs) so razvrščena kot mopedi in zanje veljajo ločena pravila (vključno s čelado, registracijo in zavarovanjem), ki presegajo obseg standardnih e-koles.
Estonija
Estonija dovoljuje električne skiroje s hitrostjo do 25 km/h in motorji do 1000 W na javnih cestah. Splošne najnižje starosti za vožnjo ni, vendar morajo vozniki, mlajši od 16 let, po zakonu nositi čelado (odrasli niso dolžni, vendar je uporaba čelade priporočljiva). Otroci, mlajši od 8 let, sploh ne smejo voziti e-skirojev v prometu. E-skiroji v Estoniji lahko uporabljajo kolesarske steze in celo pločnike (s hitrostjo hoje, pri čemer dajejo prednost pešcem), kjer so na voljo; če kolesarske steze ni, lahko vozijo po cesti v urbanih območjih. Parkiranje e-skiroja na pločniku je dovoljeno, če ostane vsaj 1,5 m prostora za pešce. Za e-skiroje ni potrebno zavarovanje ali registracija.
Električna kolesa v Estoniji se obravnavajo enako kot kolesa, če ustrezajo definiciji EU pedelec (25 km/h, 250 W). Obstaja zakon o čeladah, ki zahteva, da kolesarji, mlajši od 16 let, nosijo čelado, medtem ko lahko odrasli prosto izbirajo (čeprav je nošenje čelade priporočljivo za vse). Za standardno e-kolo ni potrebno dovoljenje ali zavarovanje. Vozniki naj uporabljajo kolesarsko infrastrukturo, kjer je to mogoče, in zagotovijo, da ima njihovo e-kolo zahtevano opremo (luči, odsevnike, zvonec) med vožnjo po javnih cestah.
Finska
Finska e-skiroje obravnava kot "lahka električna vozila". Dovoljena jim je najvišja hitrost 25 km/h (naprave, ki zmorejo več, niso dovoljene za cestno uporabo). Trenutno po zakonu ni določene najnižje starosti, vendar številna podjetja za izposojo zahtevajo, da so vozniki stari 18 let. Edinstveno je, da Finska nima strogega ukaza glede čelad za e-skiroje ali kolesa – nošenje čelade je uradno priporočljivo za vse kolesarje in voznike e-skirojev, vendar ni glob za nenošenje. E-skiroji naj uporabljajo kolesarske steze ali cestišče, če kolesarske steze ni, in se ne smejo voziti po pločnikih (razen otrok, mlajših od 12 let, ki lahko vozijo po pločnikih s hitrostjo do 15 km/h). Za e-skiroje ni obveznega zavarovanja, če izpolnjujejo opredeljena merila za lahka vozila.
Standardna e-kolesa na Finskem (25 km/h, 250 W) se štejejo za kolesa. Registracija ali zavarovanje ni potrebno. Po zakonu bi kolesarji "morali" nositi čelado, vendar se to ponovno ne kaznuje z globami – prepuščeno je osebni odgovornosti (večina domačinov to obravnava kot priporočilo). Vozniki e-koles morajo upoštevati prometna pravila za kolesa, uporabljati kolesarske steze in ustrezno osvetlitev ponoči. Močnejša e-kolesa (nad 250 W ali ki lahko vozijo hitreje od 25 km/h z močjo motorja) bi spadala v kategorijo mopedov in bi imela dodatne zahteve (vključno z registracijo in čelado).
Francija
Francija ureja e-skiroje (trottinettes électriques) z največjo hitrostjo 25 km/h. Najnižja starost za vožnjo e-skiroja je 12 let. Francija odraslih ne zavezuje k nošenju čelade na e-skirojih po nacionalnem zakonu (čelade so obvezne le za voznike, mlajše od 12 let, a ker mlajši od 12 let tako ali tako ne smejo voziti e-skirojev, dejansko ni splošne obveznosti nošenja čelade – čeprav oblasti močno priporočajo uporabo čelade zaradi varnosti). E-skiroji morajo biti opremljeni z lučmi, odsevniki, zvoncem in zavorami. Vozijo lahko po kolesarskih stezah ali po cestah z omejitvijo hitrosti do 50 km/h, vendar ne po pločnikih (razen če skiro vodijo peš ali če lokalni mestni odlok to dovoljuje s hitrostjo hoje). Pomembno je omeniti, da Francija od leta 2020 zahteva, da imajo vsi lastniki e-skirojev sklenjeno zavarovanje odgovornosti (podobno kot avtomobilsko zavarovanje, za kritje morebitne škode, ki bi jo povzročili). Večja mesta lahko uvedejo dodatna pravila: na primer, Pariz je od septembra 2023 zaradi varnostnih pomislekov popolnoma prepovedal izposojo e-skirojev, druga mesta pa lahko uveljavljajo pravila glede čelad ali omejitve parkiranja.
Električna kolesa so v Franciji razširjena in sledijo standardom EU. Pedelec z motorjem 250 W in pomočjo do 25 km/h se šteje za kolo – za vožnjo ne potrebujete dovoljenja ali zavarovanja. Čelade so obvezne za otroke, mlajše od 12 let, na katerem koli kolesu ali e-kolesu (tudi kot potniki), za starejše voznike pa so čelade neobvezne (čeprav priporočljive). Francija določa, da morajo kolesarji ponoči ali v razmerah slabe vidljivosti zunaj urbanih območij nositi odsevni jopič in uporabljati luči. Če je e-kolo predelano za hitrost nad 25 km/h (ali je hitrejše "speed bike"), pravno postane moped in zahteva registracijo, čelado, zavarovanje ter ustrezno dovoljenje za uporabo na cesti.
Nemčija
Nemčija stoječe električne skiroje razvršča kot "Elektrokleinstfahrzeuge" (zelo majhna električna vozila) s posebnimi pravili. E-skiroji morajo imeti najvišjo hitrost 20 km/h (če lahko skiro po zasnovi vozi hitreje, v Nemčiji ni dovoljen za cestno uporabo) in običajno moč motorja do 500 W. Najnižja starost za vožnjo je 14 let. Nemčija po zakonu ne zahteva uporabe čelade za e-skiroje (čelade so priporočljive, vendar večina voznikov v mestih vozi brez njih). Vendar pa e-skiroji zahtevajo zavarovanje odgovornosti – vozniki morajo vsako leto pridobiti zavarovalno nalepko (nalepko registrske tablice) in jo pritrditi na skiro. To zavarovanje krije morebitno škodo, ki jo voznik povzroči drugim. Poleg tega mora sam model e-skiroja imeti splošno dovoljenje za uporabo (ABE) v Nemčiji; večina modelov, prodanih v Nemčiji, ga ima, vendar skiroja, uvoženega brez certifikata, ni mogoče uporabljati na javnih ulicah. E-skiroji v Nemčiji lahko vozijo po kolesarskih stezah ali poteh; če teh ni na voljo, lahko uporabljajo cestišče (vendar ne pločnikov ali con za pešce). Vožnja pod vplivom alkohola je strogo kaznovana (enaka meja 0,5‰ BAC kot za voznike in ničelna toleranca za voznike, mlajše od 21 let).
V Nemčiji električna kolesa spadajo v nekaj kategorij. Standardni pedelec (pomoč do 25 km/h, 250 W) se obravnava kot kolo in ne zahteva registracije, zavarovanja ali dovoljenja. Za kolesarje ali voznike pedelecev v Nemčiji ni obvezne čelade (čelade so pogoste pri športnih kolesarjih, ne pa pri vsakodnevnih mestnih voznikih). Vozniki morajo upoštevati prometna pravila za kolesa in uporabljati kolesarske steze. E-kolesa, ki imajo ročico za plin (brez poganjanja pedal) ali ki lahko vozijo hitreje od 25 km/h, so razvrščena drugače: do 45 km/h so "S-Pedelecs" in se štejejo za mopede (zahtevajo dovoljenje, zavarovalno tablico in čelado), nad to hitrostjo pa spadajo v kategorije motornih koles. Toda tipični kupec e-kolesa, ki uporablja kolo s pedali s pomočjo do 25 km/h, ga lahko vozi kot katero koli navadno kolo.
Grčija
Grčija dovoljuje e-skiroje do hitrosti 25 km/h, vozniki pa morajo biti stari najmanj 15 let. Grška zakonodaja zahteva, da vsi vozniki e-skirojev nosijo čelado. E-skiroji naj uporabljajo kolesarske steze, kjer so na voljo, ali vozijo po cestiščih podobno kot kolesa (na ulicah z omejitvijo hitrosti do 50 km/h). Niso dovoljeni na pločnikih, razen če je skiro omejen na hitrost hoje (do 6 km/h). E-skiroji v Grčiji ne potrebujejo dovoljenja ali zavarovanja, če ustrezajo definiciji "naprave za osebno mobilnost" (največ 25 km/h, 4 kW ali manj). Omeniti velja, da je Grčija šele pred kratkim posodobila svoje zakone, zato se nadzor nad uporabo čelad in drugimi pravili krepi.
Električna kolesa v Grčiji sledijo splošnim pravilom EU. Pedeleci (25 km/h, 250 W) se obravnavajo kot kolesa. Za kolesarje v Grčiji ni obvezne čelade (čelade so svetovane, vendar niso zakonsko zahtevane). E-kolesa se lahko uporabljajo na cestah in kolesarskih stezah tako kot navadna kolesa in ne potrebujejo registracije ali zavarovanja. Če e-kolo presega 250 W ali ima ročico za plin nad 25 km/h, bi se štelo za moped, vendar večina potrošniških e-koles ostaja znotraj omejitev. Vozniki naj svoja kolesa opremijo z lučmi in odsevniki ter upoštevajo vsa standardna prometna pravila za kolesa.
Madžarska
Madžarska je v postopku razjasnjevanja svojega stališča do električnih skirojev. V začetku leta 2025 ni posebne nacionalne zakonodaje, ki bi opredeljevala e-skiroje, kar tehnično pomeni, da se ne uvrščajo lepo v nobeno kategorijo. V praksi ta regulativna vrzel pomeni, da so zasebni e-skiroji v sivi coni: uradno niso dovoljeni na javnih cestah, vendar je bilo izvrševanje popustljivo v pričakovanju novih zakonov. (Potekale so razprave o obravnavi e-skirojev kot koles ali o ustvarjanju nove kategorije, z morebitnimi pravili, ki bodo kmalu sprejeta.) Zaenkrat naj vozniki preverijo lokalne mestne odloke – nekatera mesta so dovolila pilotne sheme ali določila območja za e-skiroje. Če že vozite, uporabljajte kolesarske steze in nosite čelado zaradi varnosti, saj bo kateri koli prihodnji zakon verjetno predpisal uporabo čelade vsaj za mladoletnike.
Električna kolesa na Madžarskem se na splošno obravnavajo kot kolesa, če izpolnjujejo standard EU (pomoč do 25 km/h, 250 W). Po zakonu ni obveznosti nošenja čelade za kolesarje (je prostovoljno). Za navadno e-kolo ni potrebno dovoljenje ali zavarovanje. Madžarska ima veliko kolesarjev in e-kolesa upoštevajo enaka cestna pravila: uporabljajte kolesarske steze, spoštujte prometno signalizacijo in opremite kolo z lučmi ter odsevniki med nočno vožnjo. Če lahko e-kolo samo poganja hitreje od 25 km/h, bi spadalo pod predpise za mopede, vendar tipični pedeleci ostajajo v kategoriji koles.
Irska
Irska je šele pred kratkim legalizirala električne skiroje (v letih 2023/24) pod novo kategorijo, imenovano "Powered Personal Transporters" (osebna prevozna sredstva na pogon). E-skiroji so omejeni na najvišjo hitrost 20 km/h in največjo moč motorja 400 W. Za zakonito uporabo e-skiroja morajo biti vozniki stari najmanj 16 let. Vozniško dovoljenje ni potrebno, e-skirojev pa ni treba registrirati ali zavarovati, če ustrezajo omejitvam hitrosti/moči. Irska po zakonu ne predpisuje čelad za voznike e-skirojev, vendar je nošenje čelade in odsevnih oblačil priporočljivo. E-skiroji so dovoljeni na kolesarskih stezah, lokalnih in regionalnih cestah, ne pa na pločnikih, avtocestah ali v conah za pešce. Irske oblasti za varnost v cestnem prometu so določile globe (približno 50 EUR) za prekrške, kot sta prehitra vožnja ali vožnja po pločniku.
Električna kolesa na Irskem se štejejo za električno podprta kolesa s pedali (EAPCs) in so zakonita že nekaj časa. Če motor e-kolesa ne presega 250 W in pomaga le do hitrosti 25 km/h, se obravnava kot navadno kolo. To pomeni, da ni potrebno dovoljenje, davek ali zavarovanje. Na Irskem tudi ni zakonske zahteve za kolesarske čelade (gre za osebno izbiro, čeprav varnostne kampanje spodbujajo uporabo čelad). Vozniki e-koles naj se držijo kolesarskih stez in cestišč – vožnja po pločniku ni dovoljena niti za kolesa. Če e-kolo presega standardne specifikacije, bi bilo razvrščeno kot mehansko gnano vozilo in bi zahtevalo registracijo ter vozniško dovoljenje (vendar to ne velja za tipična maloprodajna e-kolesa).
Italija
Italija je konec leta 2024 zaostrila pravila za e-skiroje. E-skiroji (monopattini elettrici) so dovoljeni na mestnih cestah z omejitvijo hitrosti do 50 km/h, pri čemer je hitrost skiroja omejena na 20 km/h (in 6 km/h v conah za pešce). Najnižja starost voznika je 14 let. Nov zakon zdaj določa, da so čelade obvezne za vse voznike e-skirojev (prej je bilo to obvezno le za mlajše od 18 let). Poleg tega morajo imeti e-skiroji v Italiji zdaj sklenjeno zavarovanje odgovornosti in vidno registrsko tablico ali registrsko nalepko, podobno kot mopedi. Druge varnostne zahteve vključujejo sprednje in zadnje luči, odsevnike in celo smerne utripalke pri novejših modelih. E-skiroji so prepovedani na pločnikih, conah za pešce, kolesarskih stezah in vseh cestah zunaj urbanih območij – dejansko jih lahko vozite le po mestnih ulicah (držite se desne strani). Parkiranje e-skirojev na pločnikih je prav tako omejeno (le na določenih območjih). Globe v Italiji za prekrške z e-skiroji se gibljejo od 100 EUR do nekaj sto evrov, zlasti za vožnjo brez čelade ali zavarovanja.
Standardna električna kolesa v Italiji (imenovana biciclette a pedalata assistita) se po zakonu obravnavajo kot kolesa, če imajo motor z močjo 250 W, ki se izklopi pri 25 km/h in zagotavlja pomoč le med poganjanjem pedal. Za ta e-kolesa ne potrebujete dovoljenja, zavarovanja ali registracije. Čelade niso obvezne za navadne kolesarje ali voznike e-koles v Italiji (razen za določena lokalna pravila ali za S-Pedelece, ki so druga kategorija); vendar je uporaba čelade močno priporočljiva zaradi varnosti. (Italija je v preteklosti razmišljala o nacionalni obveznosti nošenja kolesarske čelade za mladoletnike, vendar od leta 2025 ta na nacionalni ravni ne velja.) Vozniki e-koles naj upoštevajo običajna kolesarska pravila: uporabljajte kolesarske steze, kjer so na voljo, in ne vozite po avtocestah ali pločnikih. Če ima e-kolo ročico za plin ali presega 25 km/h, po italijanski zakonodaji postane motorno vozilo (moped), ki zahteva dovoljenje (kategorija AM), zavarovanje in čelado.
Latvija
Latvija je v letih 2023/24 posodobila svoje predpise za e-skiroje. E-skiroji ne smejo preseči hitrosti 25 km/h, moč motorja pa je omejena na 1000 W. Najnižja starost za vožnjo je 14 let, vozniki, mlajši od 18 let, pa morajo imeti kolesarski izpit (ki vključuje opravljanje osnovnega testa o varnosti v cestnem prometu), razen če imajo vozniško dovoljenje za moped ali avto. Čelade so močno priporočljive za vse voznike, vendar niso zakonsko obvezne, razen za kolesarje (opomba: za kolesa so čelade obvezne za mlajše od 12 let; za e-skiroje zakon trenutno predlaga uporabo čelade, vendar je ne uveljavlja za mladoletnike – glede na splošne varnostne norme je pametno, da jo mlajši vozniki nosijo). E-skiroji v Latviji lahko uporabljajo kolesarske steze, in če teh ni na voljo, lahko vozijo po cestišču (na ulicah do 50 km/h) ali po pločniku s hitrostjo hoje, kadar je to potrebno, pri čemer dajejo prednost pešcem. Vožnja pod vplivom alkohola je nezakonita (nad 0,5‰ BAC) in prometna policija lahko izreče globe. Lastnikom e-skirojev ni treba registrirati ali zavarovati skiroja, če ustreza tem merilom.
Električna kolesa v Latviji se štejejo za kolesa, če izpolnjujejo omejitev pomoči 25 km/h, 250 W. Kolesarji do 12. leta starosti morajo po zakonu nositi čelado. Starejši kolesarji po zakonu niso dolžni nositi čelade, vendar je priporočljivo. Za standardna e-kolesa ni potrebno dovoljenje ali zavarovanje. Tudi vozniki, mlajši od 18 let, bi morali idealno pridobiti kolesarski izpit (saj je potreben za cestno kolesarjenje mladoletnikov). Cestna prometna pravila za e-kolesa so enaka kot za katero koli kolo: uporabljajte kolesarske steze, kjer so na voljo, vozite po desni strani ceste in ne vozite po pločnikih, razen če ni druge možnosti (in takrat s počasno hitrostjo). Tudi Latvija ima nizko dovoljeno mejo alkohola v krvi za kolesarje (0,5‰).
Litva
Litva je leta 2024 uvedla celovita pravila za e-skiroje. E-skiroji so med vožnjo omejeni na 20 km/h, pri prehitevanju pešcev pa morajo upočasniti na 7 km/h. Po zasnovi e-skiro, prodan v Litvi, ne sme imeti najvišje hitrosti nad 25 km/h ali moči nad 1 kW. Najnižja starost za vožnjo je 16 let (ali 14 let, če je oseba opravila posebno usposabljanje o varnosti v cestnem prometu in ima potrdilo). Uporaba čelade je obvezna za voznike, mlajše od 18 let. Pomembno je, da morajo tudi odrasli, ki vozijo e-skiro po javni cesti, nositi čelado – dejansko, če se mešate s prometom na cestah, morate imeti čelado ne glede na starost (če je odrasla oseba na ločeni kolesarski stezi, čelada ni zakonsko prisiljena, vendar je še vedno močno priporočljiva). E-skiroji naj uporabljajo kolesarske steze ali poti; če vozijo po cesti, se morajo držati desne strani in upoštevati kolesarska pravila. Ne smejo voziti po pločnikih, razen s hitrostjo hoje, kadar ni na voljo druge infrastrukture. Trenutno za e-skiroje ni potrebno zavarovanje ali registracija.
Za električna kolesa jih Litva obravnava kot kolesa, če ustrezajo standardni definiciji (pomoč do 25 km/h, 250 W). Kolesarji in vozniki e-koles, mlajši od 18 let, morajo po zakonu nositi čelado. Odrasli na kolesih tega niso dolžni, vendar mnogi to počnejo zaradi varnosti. Za navadno e-kolo ni potrebno dovoljenje ali registracija. Kot drugod, če zmogljivosti e-kolesa presegajo kategorijo kolesa, bi bilo razvrščeno kot moped (z ločenimi pravili). Na cesti naj uporabniki e-koles uporabljajo kolesarske steze, kjer je to mogoče, in upoštevajo vse prometne znake in signale. Vožnja e-kolesa pod vplivom alkohola ima pravne posledice tako kot vožnja avtomobila, zaradi uveljavljanja varnosti.
Luksemburg
Luksemburg je v začetku leta 2021 posodobil svojo cestnoprometno zakonodajo, da bi vključil e-skiroje. E-skiroji v Luksemburgu lahko vozijo do 25 km/h in so omejeni na moč motorja 250 W. Najnižja starost za vožnjo je 10 let (otroci stari 10–13 let smejo voziti le po pločnikih ali v conah za pešce s hitrostjo hoje; ko dopolnijo 14 let, lahko vozijo po cestah in kolesarskih stezah). Za voznike e-skirojev ni obvezne čelade, vendar oblasti "zelo priporočajo" njeno nošenje. E-skiroji naj uporabljajo kolesarske steze, kjer so na voljo; lahko vozijo po cesti, če kolesarske steze ni (in je omejitev hitrosti na cesti 50 km/h ali manj). Vožnja po pločnikih na splošno ni dovoljena za starejše najstnike ali odrasle, razen v conah za pešce, kjer je dovoljena s hitrostjo hoje. Za zasebne e-skiroje v Luksemburgu ni potrebno zavarovanje ali registracija, če izpolnjujejo določene specifikacije.
Električna kolesa v Luksemburgu sledijo normam EU. Pedelec (25 km/h, 250 W) se ne šteje za motorno vozilo in se zato obravnava kot kolo. Za vožnjo ni potrebno posebno dovoljenje ali zavarovanje. Za kolesarje ni obvezne čelade, čeprav je priporočljivo nositi jo zaradi varnosti. Vozniki, stari 10 let in več, lahko vozijo po javnih cestah; otroci, mlajši od 10 let, lahko vozijo kot potniki ali v varnih območjih, vendar ne sami v prometu. Luksemburg zahteva, da imajo kolesarji luči prižgane tudi podnevi in zlasti ponoči (in pravzaprav, da imajo vedno prižgane luči med vožnjo e-skiroja ali kolesa, podnevi ali ponoči). Odsevniki in zvonec so prav tako obvezna oprema na kolesih. Razen opreme naj vozniki e-koles upoštevajo standardna kolesarska pravila in se držijo kolesarskih stez, kjer so na voljo.
Malta
Malta je ubrala edinstven pristop k urejanju e-skirojev. Zasebni e-skiroji so dovoljeni, vendar jih mora posamično odobriti Transport Malta. Postopek zahteva, da lastnik (ali proizvajalec) predloži skiro v pregled in pridobi enkratno dovoljenje. Skiroji so omejeni na 20 km/h, voznik pa mora biti star najmanj 16 let. Tehnično gledano Malta zahteva, da vozniki e-skirojev opravijo teoretični izpit ali imajo vozniško dovoljenje kategorije AM, da se zagotovi poznavanje prometnih pravil. Trenutno čelade na Malti za voznike e-skirojev niso zakonsko obvezne, vendar jih je vlada močno priporočila in razmišlja o tem, da bi postale obvezne. Vsak e-skiro mora imeti zavarovanje odgovornosti, ob odobritvi/registraciji pa se izda majhna nalepka registrske tablice. E-skirojev na Malti ni dovoljeno uporabljati na pločnikih, promenadah ali cestah z omejitvijo hitrosti nad 50 km/h. Leta 2024 Malta prav tako postopoma ukinja izposojo e-skirojev, kar pomeni, da bodo ostali le zasebni e-skiroji pod temi strogimi pogoji.
Električna kolesa na Malti se štejejo za kolesa, če ustrezajo standardnim merilom pedelec. Na Malti ni splošne obveznosti nošenja čelade za kolesarje (razen da morajo otroci, mlajši od 10 let, ki se prevažajo kot potniki, nositi čelado). Za navadno e-kolo ni potrebno dovoljenje ali registracija. Majhnost Malte in gost promet pomenita, da morajo kolesarji in e-kolesarji voziti zelo defenzivno. Priporočljivo je nositi čelado in odsevno opremo, tudi če to ni obvezno. E-koles se ne sme voziti po glavnih visokohitrostnih prometnicah in pričakuje se, da bodo upoštevali vsa običajna prometna pravila. Vlada spodbuja kolesarsko infrastrukturo, vendar je e-kolesarjenje na Malti še vedno razmeroma omejeno zaradi razmer na cestah, zato morajo biti vozniki previdni.
Nizozemska
Nizozemska ima stroga pravila za električne skiroje (e-steps). E-skiro mora pred uporabo na javnih cestah odobriti nacionalni organ za vozila (RDW) kot "poseben moped". Do leta 2025 ima to odobritev zelo malo modelov, kar pomeni, da večina zasebno kupljenih e-skirojev na Nizozemskem tehnično ni dovoljenih za cestno uporabo. Odobreni e-skiroji se obravnavajo podobno kot mopedi: omejeni so na 25 km/h in morajo biti zavarovani (z zavarovalno nalepko na skiroju). Od leta 2023 je Nizozemska uvedla obvezne čelade za vsa vozila tipa moped, vključno s tistimi v kategoriji 25 km/h – zato morajo vozniki e-skirojev med vožnjo po javnih cestah nositi certificirano čelado za moped. E-skiroji (če so odobreni) naj uporabljajo kolesarske ali mopedistične steze. Če takšne steze ni na voljo, lahko vozijo po cesti na območjih, kjer so dovoljena kolesa. Vožnja po pločnikih ni dovoljena. Zaradi visokih standardov in obvezne čelade v nizozemskih mestih ni videti veliko zasebnih voznikov e-skirojev (večina uporablja kolesa), zakonodaja pa se glede ravnanja z neodobrenimi napravami še vedno razvija.
Električna kolesa so na Nizozemskem izjemno priljubljena in se v večini okoliščin v bistvu obravnavajo kot navadna kolesa. Standardno e-kolo/pedelec (pomoč do 25 km/h) ne zahteva dovoljenja, registracije ali zavarovanja. Za ta običajna e-kolesa ni obvezne čelade. Nizozemska kolesarska infrastruktura je zgrajena z mislijo na kolesa (vključno z e-kolesi), zato e-kolesarji uporabljajo obsežno mrežo kolesarskih stez. Vendar pa obstaja ločena kategorija za hitra kolesa s pedali (visokohitrostna e-kolesa do 45 km/h), ki so razvrščena kot mopedi in zato zahtevajo registrske tablice, vozniško dovoljenje (kategorija AM), zavarovanje in uporabo čelade (posebna čelada za moped ali čelada, ocenjena za hitra kolesa s pedali). Hitra kolesa s pedali morajo na Nizozemskem na splošno uporabljati cestišče ali steze za mopede, ne pa standardnih kolesarskih stez v urbanih območjih, da se izognejo konfliktom s počasnejšimi kolesarji. Velika večina voznikov e-koles na nizozemskih stezah uporablja standardne modele 25 km/h in zanje je vožnja tako preprosta kot vožnja z navadnim kolesom – le ne pozabite upoštevati prometnih pravil (kot je dajanje prednosti pešcem in upoštevanje semaforjev, specifičnih za kolesarske steze).
Poljska
Poljska e-skiroje razvršča kot "Urzadzenie transportu osobistego" (naprave za osebni prevoz). E-skiroji lahko dosežejo največjo hitrost 20 km/h. Najnižja starost uporabnika je 10 let. Vozniki med 10. in 18. letom starosti morajo imeti kolesarski izpit (pridobljen z osnovnim preizkusom prometnih pravil) ali dovoljenje za moped; vozniki, stari 18 let ali več, ne potrebujejo dovoljenja. Čelade niso obvezne za voznike e-skirojev ne glede na starost (čeprav so seveda priporočljive zaradi varnosti). E-skiroji naj uporabljajo kolesarske steze, kadar koli so na voljo. Če kolesarske steze ni, je vožnja po cesti dovoljena le na ulicah z omejitvijo hitrosti do 30 km/h. Edinstveno poljski zakon dovoljuje vožnjo e-skiroja po pločniku le če ni na voljo niti kolesarske steze niti ceste s hitrostjo pod 30 km/h – v takih primerih morate voziti s hitrostjo hoje (približno 6 km/h) in dati prednost pešcem. Za osebne e-skiroje na Poljskem ni potrebno zavarovanje ali registracija. Zakonska meja alkohola za vožnjo e-skiroja je zelo nizka (0,2‰ BAC), globe za vožnjo pod vplivom alkohola ali kršenje drugih pravil pa so visoke (npr. 500 zlotov za prehitro vožnjo ali nepravilno vožnjo po pločniku).
Električna kolesa do 25 km/h in 250 W se na Poljskem obravnavajo kot kolesa. Dovoljenje ali zavarovanje ni potrebno. Na Poljskem ni obveznega zakona o čeladah za kolesarje (vlada spodbuja uporabo čelad, vendar po zakonu ni obvezna). Vozniki naj se držijo kolesarskih stez, kjer je to mogoče, ali vozijo po desni strani ceste, če kolesarske steze ni. Podobno kot pri e-skirojih lahko kolesarji vozijo po pločniku le v določenih situacijah (na primer, če ima cesta promet z visoko hitrostjo in ni kolesarske steze ter je pločnik dovolj širok), pa še takrat morajo voziti počasi in dati prednost pešcem. Ponoči morajo biti kolesa (in e-kolesa) opremljena s sprednjimi in zadnjimi lučmi. Če ima e-kolo na Poljskem večjo moč ali vozi hitreje od definicije kolesa, bi se štelo za moped in bi zahtevalo registracijo ter dovoljenje za moped, vendar tipični pedeleci ostajajo v kategoriji koles.
Portugalska
Portugalska e-skiroje uvršča v isto kategorijo kot kolesa in električne naprave za mobilnost. E-skiroje lahko uporabljajo vse starosti (čeprav izposoja običajno zahteva starost 16+ ali 18+, odvisno od podjetja). Najvišja dovoljena hitrost je 25 km/h. Ni nacionalnega zakona, ki bi voznike prisilil k nošenju čelade na e-skirojih, vendar je priporočljivo. V praksi številna portugalska mesta spodbujajo uporabo čelad, nekatera pa jo lahko zahtevajo pri izposoji. E-skiroji morajo uporabljati kolesarske steze, če so na voljo; če ne, lahko vozijo po cestah, po možnosti tistih v urbanih območjih z nižjimi omejitvami hitrosti. Ne smejo se voziti po pločnikih ali na območjih, kot so javni trgi ali promenade, kjer je motorni promet prepovedan. Za zasebne e-skiroje na Portugalskem ni potrebno zavarovanje ali registracija.
Električna kolesa na Portugalskem se štejejo za običajna kolesa, če ustrezajo omejitvi 25 km/h, 250 W. Za kolesarje na splošno ni obveznega zakona o čeladah. (Portugalska je nekoč razmišljala o zahtevi čelad za kolesarje, vendar trenutno tega ni uzakonila za standardno kolesarjenje.) Vozniki e-koles ne potrebujejo dovoljenja ali zavarovanja in pričakuje se, da bodo upoštevali enaka pravila kot kolesarji: uporabljajte kolesarske steze, spoštujte prometno signalizacijo in ne vozite po pločnikih. V Lizboni na primer raste mreža kolesarskih stez, ki si jo delijo tako kolesarji kot vozniki e-skirojev. Če imate hitrejše e-kolo (nad 25 km/h), bi bilo razvrščeno kot moped, ki zahteva registracijo in dovoljenje. Za tipično e-kolo nič od tega ni potrebno – lahko uživate v kolesarskih stezah in mestnih ulicah tako kot z navadnim kolesom, z dodatnim pospeškom vašega motorja.
Romunija
Romunija v svojem prometnem zakoniku električne skiroje obravnava podobno kot kolesa. E-skirojem je dovoljena največja hitrost 25 km/h. Najnižja starost za vožnjo je 14 let. Vozniki, mlajši od 16 let, morajo med vožnjo z e-skirojem nositi čelado. (Odrasli, stari 16 let ali več, niso dolžni nositi čelad, vendar je priporočljivo.) E-skiroji naj uporabljajo kolesarske steze, kjer obstajajo; če ne, lahko vozijo po cesti na območjih z omejitvijo hitrosti do 50 km/h, pri čemer se držijo čim bolj desno. Niso dovoljeni na pločnikih ali na cestah zunaj naseljenih območij. Zaradi varnosti je prepovedano voziti e-skiroje v parkih ali po tlakovanih ulicah. Vozniki morajo imeti pri sebi osebni dokument, če vozijo po cesti (policija lahko zahteva preverjanje starosti). Za e-skiroje ni potrebno zavarovanje ali registracija. Romunija ima tudi stroge kazni za vožnjo pod vplivom alkohola (zakonska meja alkohola je 0,0‰ za vse, mlajše od 18 let, in 0,5‰ za odrasle, vendar lahko vožnja katerega koli vozila pod vplivom alkohola privede do glob ali celo kazenskih obtožb).
Električna kolesa (pedeleci) v Romuniji do 25 km/h se štejejo za kolesa. Ni zakona, ki bi odrasle kolesarje silil k nošenju čelad, čeprav Romunija, tako kot številne države, priporoča uporabo čelade. Najstniki, mlajši od 16 let, morajo med kolesarjenjem nositi čelado. Za standardno e-kolo ni potrebno dovoljenje ali registracija. Kolesarji in e-kolesarji morajo uporabljati kolesarske steze, če so na voljo, ter upoštevati vse cestne znake in signale. Vožnja po pločnikih ni dovoljena, razen če gre za označeno kolesarsko stezo. Ponoči ali v razmerah slabe vidljivosti morajo imeti kolesa sprednje in zadnje luči ter odsevnike. Romunske oblasti, tako kot drugod, poudarjajo, da se pravila lahko spreminjajo z razvojem mikromobilnosti, zato morajo biti vozniki pozorni na morebitne nove predpise.
Slovaška
Na Slovaškem se e-skiroji po zakonu obravnavajo kot kolesa. Po javnih cestah jih lahko vozijo osebe, stare 15 let in več (mlajši otroci lahko vozijo e-skiroje na območjih brez prometa, kot so parki ali stanovanjska območja, mlajši od 15 let pa morajo biti pod nadzorom). Hitrost e-skirojev je omejena na 25 km/h. Ni zakonske obveznosti nošenja čelade posebej za e-skiroje, a ker so izenačeni s kolesi: kolesarji, mlajši od 15 let, morajo med vožnjo nositi čelado (in vsi kolesarji morajo po zakonu nositi čelado zunaj naselij). Najvarneje je razlagati, da bi moral vsak voznik e-skiroja, mlajši od 15 let, prav tako nositi čelado, tudi odraslim pa se svetuje uporaba. E-skiroji lahko uporabljajo kolesarske steze, na cesto pa lahko gredo tam, kjer je omejitev hitrosti pod 50 km/h, če kolesarske steze ni na voljo. Vožnja po pločnikih je dovoljena le s hitrostjo hoje in le, če promet pešcev ne bo oviran. Za e-skiroje ni potrebna zahteva po zavarovanju ali registraciji.
Električna kolesa na Slovaškem sledijo standardni definiciji EU, da se štejejo za kolesa (250 W, pomoč 25 km/h). Dovoljenje ali registracija ni potrebno. Kolesarji, mlajši od 15 let, morajo po zakonu ves čas nositi čelade; odrasli kolesarji morajo nositi čelado med kolesarjenjem zunaj meja mesta (uporaba čelade je neobvezna za odrasle znotraj meja mesta/naselja, čeprav še vedno priporočljiva). To pravilo bi veljalo tudi za voznike e-koles. Kolesa in e-kolesa naj uporabljajo namensko kolesarsko infrastrukturo, kjer ta obstaja. Vožnja dveh vzporedno na cestah ni dovoljena, ponoči pa so priporočljiva odsevna oblačila (z obveznimi lučmi). Če e-kolo presega norme, se obravnava kot moped (z obveznostmi glede dovoljenja in zavarovanja), vendar povprečen voznik e-kolesa s standardnim pedelecom lahko uživa enake svoboščine kot kateri koli kolesar.
Slovenija
Slovenija je leta 2021 posodobila svoje predpise, da bi vključila e-skiroje. E-skiroji (včasih lokalno imenovani "e-skiro") lahko vozijo do 25 km/h in imajo moč do 250 W. Najnižja starost voznika je 14 let (vendar lahko otroci, stari 12–13 let, vozijo e-skiro, če so opravili kolesarski izpit in imajo kolesarsko izkaznico). Vozniki, mlajši od 18 let, morajo po zakonu med uporabo e-skiroja nositi čelado. Odrasli, stari 18 let ali več, je niso prisiljeni nositi, vendar je priporočljivo. E-skiroji se morajo držati kolesarskih stez ali pasov, kjer so na voljo. Če vozijo po cesti, je to lahko le na cestah z omejitvijo hitrosti 50 km/h ali manj, vozniki pa se morajo držati desne strani. Lahko vozijo tudi v območjih za pešce, vendar le s hitrostjo hoje. Vožnja po pločniku ali po cestah zunaj naselij je prepovedana. Za e-skiroje ni potrebno zavarovanje ali registracija.
Električna kolesa v Sloveniji se obravnavajo kot navadna kolesa, če izpolnjujejo običajna merila (25 km/h, 250 W). Kolesarji in e-kolesarji, mlajši od 15 let, morajo nositi čelado. Starejši kolesarji po zakonu niso dolžni nositi čelade (zakon se je spremenil leta 2000), vendar jo mnogi še vedno nosijo zaradi varnosti. Za standardno e-kolo ni potrebno dovoljenje ali zavarovanje. Slovenija ima veliko rekreativnih kolesarjev, zato so zakoni prijazni do kolesarjev. Vozniki e-koles naj uporabljajo kolesarske steze in poti; na cestah morajo voziti čim bolj desno. Ponoči je poleg luči obvezen odsevni jopič ali podobna odsevna oblačila. Tako kot drugod, če e-kolo presega standard (višja hitrost ali moč), bi bilo razvrščeno kot moped, vendar to ni pogosto za večino potrošniških e-koles.
Španija
Španija ima nacionalni okvir za "vehículos de movilidad personal" (VMP), ki zajema e-skiroje, vendar daje mestom tudi prosto pot pri oblikovanju lastnih pravil. Na nacionalni ravni so e-skiroji omejeni na 25 km/h in niso dovoljeni na pločnikih, v območjih samo za pešce ali na medkrajevnih cestah, avtocestah ali v mestnih predorih. Priporočena najnižja starost je 16 let (nekatera mesta določajo lastne starostne omejitve; Madrid dovoljuje od 15. leta). Od leta 2021 je Španija jasno določila, da so lahko vozniki e-skirojev kaznovani zaradi neupoštevanja prometnih pravil (npr. prevoz rdeče luči, uporaba telefona itd., tako kot vozniki). Vendar pa so bila pravila glede čelad prepuščena lokalnim oblastem: na primer v Barceloni so od leta 2025 čelade obvezne za vse voznike e-skirojev; Madrid trenutno "močno priporoča" čelade, vendar jih ne zahteva za zasebne skiroje (čeprav jih zahteva pri izposoji). Zaradi takšnih razlik je ključno preveriti specifični odlok mesta. Na splošno naj e-skiroji uporabljajo kolesarske steze ali cestišče, kjer je to dovoljeno, nekatera mesta pa uvajajo nižje lokalne omejitve hitrosti (kot je 15 km/h v določenih conah). Zavarovanje na nacionalni ravni ni obvezno za zasebne e-skiroje, vendar spet nekaj mest zahteva zavarovanje za souporabo skirojev ali razmišlja o tem, da bi ga zahtevalo za vse. Kazni za zlorabo se lahko gibljejo od 100 EUR (za manjše stvari, kot je vožnja po pločniku) do 500 EUR za resne prekrške (kot je vožnja pod vplivom alkohola, kar vodi tudi do zasega skiroja).
Električna kolesa v Španiji se obravnavajo kot kolesa, če izpolnjujejo standard EU. Vozniki, stari 16 let in več, lahko upravljajo e-kolo brez dovoljenja ali zavarovanja. Po nacionalnem zakonu morajo kolesarji (in s tem vozniki e-koles) nositi čelado med vožnjo zunaj urbanih območij, razen v nekaj primerih (npr. vožnja navkreber ali v zelo vročem vremenu ali poklicni kolesarji). Znotraj mest odrasli niso dolžni nositi čelade, vendar jo morajo vozniki, mlajši od 16 let, nositi ves čas (tudi kot potniki). Torej, če ste stari 15 let ali manj, potrebujete čelado na e-kolesu kjerkoli v Španiji; če ste odrasli, jo potrebujete na avtocestah ali podeželskih cestah, ne pa nujno na mestnih ulicah (čeprav je to dobra ideja). Španija ima veliko namenskih kolesarskih stez v mestih, kot so Barcelona, Valencia in Sevilla, e-kolesa pa so spodbujana kot del mobilnostne mešanice. Zavedajte se le, da so nekatera velika mesta (kot je Barcelona) razmišljala o zahtevi čelad tudi za vse kolesarje; vedno preverite, ali je mesto, v katerem ste, dodalo svoj preobrat pravilom. Razen tega naj uporabniki e-koles upoštevajo vsa običajna prometna pravila za kolesa in upoštevajte, da vas lahko vožnja e-kolesa pod vplivom alkohola kaznuje po enakih zakonih o vožnji pod vplivom alkohola kot vožnjo avtomobila.
Švedska
Švedska e-skiroje pravno obravnava kot kolesa, če imajo največjo hitrost 20 km/h in moč motorja ne presega 250 W. To dejansko pomeni, da ima Švedska eno strožjih omejitev moči za e-skiroje (večina drugih držav dovoljuje večjo moč). Če lahko e-skiro vozi hitreje od 20 km/h ali ima več kot 250 W, se ne obravnava več kot kolo – postane nedovoljeno vozilo za javne prostore (saj ne bi izpolnjevalo niti specifikacij za moped). Za dovoljene e-skiroje: najnižja starost za vožnjo je 8 let pod nadzorom odrasle osebe (čeprav praktično izposoja zahteva starost 18+). Vozniki, mlajši od 15 let, morajo na Švedskem po zakonu nositi čelado med uporabo e-skiroja ali kolesa. Vozniki, stari 15 let in več, nimajo obvezne čelade (vendar je uporaba čelade pogosta, zlasti med mlajšimi odraslimi). E-skiroji naj uporabljajo kolesarske steze in upoštevajo prometna pravila za kolesa. Lahko vozijo po cestah, če kolesarske steze ni, vendar ne po pločnikih. Za e-skiroje v razvrstitvi koles ni potrebnega zavarovanja ali registracije. Švedska zakonodaja prav tako prepoveduje vožnjo e-skirojev s potnikom – samo ena oseba na skiro – in zahteva luči ter odsevnike med vožnjo v temi. Zaradi varnostnih pomislekov so nekatera švedska mesta uvedla dodatne predpise (na primer Stockholm ima določena parkirna območja za skiroje in včasih nočne omejitve izposoje).
Električna kolesa so na Švedskem izjemno priljubljena in spadajo pod enaka pravila kot kolesa, če so standardni pedeleci (največ 25 km/h pomoči, 250 W). Brez dovoljenja, brez zavarovanja in brez potrebne registracije. Po zakonu morajo vsi kolesarji, mlajši od 15 let, nositi čelado, zato to velja tudi za mlade voznike e-koles. Za odrasle (15 let in več) ni zakonske zahteve glede čelade, vendar jih mnogi vseeno nosijo. Švedske ceste so zelo prijazne do kolesarjev, z obilico kolesarskih stez v mestih. E-kolo mora imeti delujoče zavore, zvonec in, če se vozi ponoči, luči ter odsevnike (belo spredaj, rdeče zadaj, oranžne odsevnike na pedalih ali kolesih). Če bi imeli e-kolo, ki z močjo motorja presega 25 km/h, bi se obravnavalo kot moped razreda I, ki zahteva registracijo, dovoljenje, zavarovanje in čelado – vendar se ta prodajajo in tržijo posebej kot "hitra kolesa s pedali" s temi zahtevami. Tipično e-kolo, ki bi ga kupili za vožnjo na delo na Švedskem, ostaja v kategoriji koles. Upoštevajte, da ima Švedska nizko zakonsko mejo alkohola za vse upravljavce vozil, in čeprav priložnostno kolesarjenje z malo alkohola ni močno nadzorovano, bi lahko bila zelo pijana vožnja e-kolesa potencialno povod za pravne težave po zakonih o nepremišljenem ogrožanju.
Izjava o omejitvi odgovornosti: Predpisi se lahko spremenijo, lokalne oblasti pa imajo lahko dodatna pravila. Pred vožnjo vedno preverite veljavne zakone pri uradnih virih ali na spletnih straneh lokalnih oblasti, saj se lahko varnostne zahteve in pravni pogoji posodobijo.