Resnica o e-skirojih v 2026: Nevarnost na kolesih ali rešitev za mesta?

Resnica o e-skirojih v 2025: Nevarnost na kolesih ali rešitev za mesta?

Posodobljeno: November 2025 | Čas branja: 7 min

Električni skiroji so postali neizogiben del urbanega mozaika od Ljubljane do Maribora. Njihova priljubljenost je v zadnjih petih letih eksplodirala, saj ponujajo hiter, poceni in ekološki način premikanja. Vendar pa je ta vzpon spremljal val medijske pozornosti – naslovnice RTV Slovenija in 24ur pogosto slikajo e-skiroje kot tihe ubijalce na naših cestah.

Toda, ali je za nesreče res krivo vozilo samo, ali pa so v igri drugi dejavniki? Poglobili smo se v uradne podatke Agencije za varnost prometa (AVP) in Policije za obdobje 2019–2025, da bi ločili dejstva od strahu.


1. Kaj pravijo številke? (Statistika 2019–2024)

Da bi razumeli realno sliko, moramo nesreče z e-skiroji primerjati z drugimi oblikami transporta. Spodnja tabela prikazuje razvoj varnostne situacije v Sloveniji. Povečanje nesreč je logična posledica povečanja števila uporabnikov, a primerjava z avtomobili je zgovorna.

Leto Avtomobili (nesreče) Kolesarji (nesreče) E-skiroji (nesreče) Smrtne žrtve (E-skiro)
2019 ~6.000 ~1.350 Zanemarljivo 0
2021 5.330 ~1.350 109 0
2022 5.983 1.484 231 2
2023 ~6.013 ~1.400 238 0
2024* ~6.100 ~1.380 274 0

*Podatki za leto 2024 in trendi 2025 temeljijo na poročilih Policije in AVP (Siol.net, 2025; RTV SLO, 2025).

Interpretacija podatkov

Podatki jasno kažejo, da čeprav število nesreč z e-skiroji narašča, so te številke še vedno le delček nesreč, ki jih povzročijo avtomobili. V letu 2024 smo zabeležili porast lažjih nesreč, vendar nič smrtnih žrtev med vozniki e-skirojev, kar kaže, da ob pravilni uporabi ne predstavljajo ekstremne nevarnosti.

2. Ni kriv skiro, kriva je kultura

Glavna težava ni tehnologija, temveč vedenje uporabnikov. Analize AVP kažejo, da so vozniki e-skirojev povzročitelji nesreč v kar 66 % primerov.

⚠️ Najpogostejši vzroki nesreč v 2024/2025:
  • Neprilagojena hitrost: Vožnja "na polno" (25 km/h) po površinah, kjer se gibljejo pešci.
  • Neupoštevanje prednosti: Izsiljevanje v križiščih, ker vozniki mislijo, da so "pešci", a se premikajo s hitrostjo kolesa.
  • Alkohol: Policija poroča o skrb vzbujajočem številu pijanih voznikov e-skirojev ob vikendih (AVP, 2024).

Pomembno: Večina nesreč z e-skiroji je t.i. samo-udeležba. Voznik pade sam zaradi neravnine ali neznanja. Avtomobili medtem pogosteje povzročajo škodo drugim.

3. Zakonodaja 2025: Zavarovanje in pravila

Da bi zagotovili varnost, je zakonodaja postala strožja. Ste seznanjeni z zadnjimi spremembami?

📜 Obvezno zavarovanje (Velja od 2024)

V skladu z evropsko direktivo je zavarovanje avtomobilske odgovornosti (AO) obvezno za e-skiroje, ki:

  • Tehtajo več kot 25 kg in dosegajo hitrost nad 14 km/h, ALI
  • Imajo konstrukcijsko hitrost nad 25 km/h.

Opomba: Večina standardnih mestnih e-skirojev (npr. Xiaomi, Ninebot do 25 km/h) ne potrebuje registracije, je pa zavarovanje odgovornosti toplo priporočeno.

🪖 Čelada in telefon

Čelada je obvezna do 18. leta, a v letu 2025 jo stroka priporoča vsem. Globa za uporabo telefona ali slušalk med vožnjo znaša 120 €.

4. Zakaj jih potrebujemo: Prednosti pred strahom

Če odmislimo senzacionalizem, e-skiroji prinašajo ključne rešitve za slovenska mesta:

  • 🌱 Ekologija: Ničelni izpusti na mestu uporabe in manjša obremenitev zraka.
  • 🚗 Zmanjšanje gneče: Vsak e-skiro v centru Ljubljane pomeni en avtomobil manj.
  • 💰 Ekonomičnost: Vožnja je praktično zastonj v primerjavi z avtomobilom.
  • 🏁 Rešitev "zadnjega kilometra": Idealna povezava med P+R parkiriščem in službo.

Zaključek: Poziv k odgovornosti

E-skiroji niso sami po sebi nevarni – nevarna je le neodgovorna uporaba. Narativa, ki jih demonizira, spregleda dejstvo, da so avtomobili še vedno daleč največja grožnja na cestah.

V letu 2025 bodite del rešitve: Nosite čelado, spoštujte prometne predpise in vozite trezni. Tako bomo vsi varno uživali v prednostih mikromobilnosti.


Viri in literatura (APA)

  • Agencija za varnost prometa (AVP). (2024, 15. februar). Stanje prometne varnosti 2023 – znani so uradni podatki. Pridobljeno s avp-rs.si
  • Agencija za varnost prometa (AVP). (2024, 22. maj). Vozniki e-skirojev, koles in e-koles se morajo bolje zavedati svoje odgovornosti. Pridobljeno s avp-rs.si/e-skiroji
  • RTV SLO. (2025, 6. januar). V letu 2024 najmanj smrtnih žrtev na slovenskih cestah, odkar obstaja uradna statistika. Pridobljeno s rtvslo.si
  • Siol.net. (2025, 11. junij). Število prometnih nesreč z e-skiroji narašča, poškodbe vse hujše. Pridobljeno s siol.net
  • Zavod Vozim. (2023, 6. april). E-skiroji vse bolj razširjeni, vse več tudi prometnih nesreč in poškodb. Pridobljeno s vozim.si
  • Zakon o pravilih cestnega prometa (ZPrCP). (2021). Uradni list RS, št. 82/13, 68/16, 54/17, 3/18 – odl. US, 43/19 – ZVoz-1B, 92/20 in 123/21. Pridobljeno s pisrs.si

Primerjava izdelkov

Izberite izdelke in primerjajte njihove značilnosti.